Unicode

Share your ZGE-development tips and techniques here!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Kjell
Posts: 1876
Joined: Sat Feb 23, 2008 11:15 pm

Unicode

Post by Kjell »

:!:

For people that want to render ( 16-bit ) Unicode text, here's a very rudimentary demonstration ( just to get the idea across ) that uses a page look-up table. It renders the following text ..
하지만 고용주가 노동의 대가로 최저임금을 지급하지 않으면 관련법에 따라 처벌받는다. 최저임금법 11조에 따르면 사용자는 최저임금을 그 사업의 근로자가 쉽게 볼 수 있는 장소에 게시하거나 그 외의 적당한 방법으로 근로자에게 널리 알려야 할 의무가 있다. 이를 어길시 100만원 이하의 과태료가 부과된다.
.. using ANSI + a large sub-set of the Korean characters available ( resulting in a giant 1024x2048 texture )* Only recommended if your game uses a ton of text. And obviously you can also use a character look-up table ( or a combination of the two ) if you prefer that.

*00, AC, AD, AE, B0-B5, B7-BD, C0, C2, C5-C9, CC, CD, D0, D5

K
Attachments
Gulim.zgeproj
(181.54 KiB) Downloaded 751 times
Imerion
Posts: 200
Joined: Sun Feb 09, 2014 4:42 pm

Post by Imerion »

Cool to know this can be done, thanks for the example!
Post Reply